Rabatkoder Vip Jura Cases

Jurarådgivning
Case

Rabatkoder & 2022-reglerne om pris-markedsføring

Spørgsmål 

Et bureau spurgte, om en influencers brug af rabatkoder omfattes af reglerne om prismarkedsføring.


Svar

Det følger af prismærkningsbekendtgørelsen, at enhver meddelelse om prisnedsættelser, der sammenligner med egen tidligere pris, skal angive varens normalpris. Som normalpris anses den laveste pris, den erhvervsdrivende har anvendt for varen i en periode på normalt mindst 30 dage forud for prisnedsættelsen. Hvis en rabatkode retter sig mod en bred modtagerkreds eller fx er frit tilgængelig, fx via en influencers opslag, skal den erhvervsdrivende lade rabatkodens betydning indgå ved fastsættelsen af varens normalpris. Så influencerens brug af rabatkoder omfattes af reglerne om prismarkedsføring.


Nøgleord

Rabatkoder & markedsføring

Relaterede cases

En del af GRAKOM