
05/03/2019
Verdens bedste kampagne
En kampagne mod masse-turisme er blevet hædret som verdens mest prisvindende kampagne i 2018.
Det er til evig diskussion, hvilke kampagner, der er de mest kreative?
Ifølge rapporten WARC Creative 100, der er udgivet af det internationale branchemedie af samme navn, var kampagnen 'Palau Pledge’ fra reklamebureauet Host/Havas Sydney, den mest prisvindende kampagne sidste år.
Kampagnen udmærkede sig blandet andet ved at have vundet hele tre Cannes Lions Grand Prix ved sidste års VM i reklame i Cannes. Derudover har 'Palau Pledge’ gjort sig yderligere bemærket ved en række af branchens mest prestigefyldte awards, som danner grundlag for WARC Creative 100, der tidligere er kendt som The Gunn Report.
En kampagne som 'Palau Pledge’ er lige så meget et bæredygtigt projekt som det er en kampagne, som har til formål at sikre den økonomisk livsvigtige turisme for den lille østat i Stillehavet. Omdrejningspunkt for kampagnen har været en ny bæredygtig visumpolitik, der skal minimere den miljømæssige belastning fra masse-turismen.
Verdens næstbedste kampagne var kampagnen '#Bloodnormal' for Libresse, der er blevet udviklet i samarbejde med reklamebureauet AMV BBDO London, som er en kampagne, der har til formål er at nedbryde tabuer omkring menstruationsblod.

Billede fra verdens næstbedste kreative kampagne, #Bloodnormal.
Tredjepladsen bliver indtaget af "Project Revoice”, der er et projekt for den australske NGO, The ALS Association, hvor patienter med den dødelige ALS-sygdom, med nyskabende teknologi får mulighed for at tale igen. Bag kampagnen står BWM Dentsu i Sydney, hvor danske René Schultz i øvrigt har haft en finger med i spillet som Senior Art Director for bureauet.

Billede fra kampagnen, der indtog årets tredjeplads, 'Project Revoice'.
WARC Creative 100 er samlet opgørelse over de 100 mest vindende kampagner ved branchens mest anerkendte awards, som tæller Cannes Lions, D&AD Awards, Clio Awards, Eurobest, The One Show, London International Awards, Dubai Lynx, Golden Drum og Spikes Asia.
Få overblik over WARC Creative 100 her eller se verdens 10 bedste kampagner herunder.
|
Kampagne |
Annoncør |
Bureau |
Point |
1 |
Palau Pledge |
Palau Legacy Project |
Host/Havas Sydney |
250,3 |
2 |
#Bloodnormal |
Bodyform / Libresse |
AMV BBDO London |
199,5 |
3 |
Project Revoice |
The ALS Association |
BWM Dentsu Sydney |
189,5 |
4 |
Exclusive the Rainbow case study |
Skittles |
DDB Chicago |
175,6 |
5 |
It's A Tide Ad |
Tide |
Saatchi & Saatchi New York |
154,8 |
6 |
Scary Clown Night |
Burger King |
LOLA MullenLowe Madrid |
154,4 |
7 |
The Gene Project |
Marmite |
adam&eveDDB London |
139,1 |
8 |
The Talk |
Procter & Gamble |
BBDO New York |
133,1 |
9 |
No Conditions Apply – Sindoor Khela |
The Times of India |
FCB Ulka Mumbai |
128,9 |
10 |
Go With The Fake |
Diesel |
Publicis New York / Milan |
125,9 |
Relaterede artikler



Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM