08/02/2022
Navnenyt uge 6
CCO til Friday, art director til Hello Monday, head of marketing til Pentia, CMO til Bareentshirt, samt nye folk til Duckwise, Destination Nord, Shape, Grønbech, Refyne, Blu, Lakrids by Bülow, Rhetorica, Buchs, Legoland, Social Works, Advice, Lars Larsen Group, Impact, WPP, Bold Scandinavia, OTW, DBU og Co3.
Art director fra Kontrapunkt til Hello Monday
Jacob Sørensen. er ansat som art director hos Hello Monday. Han kommer fra Kontrapunkt, hvor han var digital designer.
Tidligere har han bl.a. været designer hos Stupid Studio.
Jacob Sørensen er uddannet bachelor i interaktivt design fra DMJX og er desuden uddannet multimediedesigner.
Jacob Sørensen
Key account manager til Duckwise
Hannah Cooper er ansat som key account manager hos Duckwise Aarhus, hvor hun hovedsageligt har ansvaret for customer relations og projektledelse.
Hun har tidligere været ansat som senior project leader for Pravda med fokus på B2B branding og marketing.
Hannah Cooper har en kandidatgrad i management of creative business processes fra CBS.
Hannah Cooper
Senior agency partner til Oliver Agency
Eva Landmark Knudsen er ansat som senior agency partner hos Oliver Agency, hvor hun får ansvar for Velux' inhouse-bureau Open.
Senest har Eva Landmark Knudsen været senior projektleder, marketing hos Coop.
Tidligere har hun bl.a. været senior account director hos Cool Gray, kontaktchef for bureaustrategi hos Berlingske Media og new business manager hos Ogilvy.
Eva Landmark Knudsen
Digital marketing manager til Destination Nord
Rebekka Schlippe er ansat som digitale marketing manager hos Desination Nord. Hun kommer fra Creative Denmark, hvor hun var communications & international event manager.
Tidligere har hun bl.a. været UK marketing manager hos VisitDenmark og global marketing manager for Ecco Golf.
Rebekka Schlippe er uddannet bachelor i international business communication fra SDU og kandidat i analytical journalism fra DMJX og Aarhus Universitet.
Rebekka Schlippe
QA engineer til Shape
Sebastian Ly Serena er vendt retur til Shape som QA engineer efter at have været senior QA engineer hos Monta.
Tidligere har han været QA specialist & application management coordinator hos Nodes samt selvstændig grafisk designer.
Sebastian Ly Serena er uddannet bachelor i grafisk design fra Gerrit Rietveld Academie Amsterdam.
Sebastian Ly Serena
Senior communications advisor til Grønbech
John Thorup er ansat som senior communications advisor hos Grønbech PR og Kommunikation. Han har senest været selvstændig kommunikationsspecialist.
Tidligere har han bl.a. været international head of communications hos Outfit International, kommunikationskonsulent hos Discus Communications og senior account manager hos Lund Public Relations.
John Thorup
Senior paid social-konsulent til Refyne
Josephine Manthai er ansat som senior paid social-konsulent hos Refyne. Her skal hun håndtere og eksekvere den strategiske retning for den digitale tilstedeværelse og performance på sociale kanaler for Refynes samarbejdspartnere.
Hun kommer fra Søgemedier, hvor hun var kommunikations- og marketingkonsulent.
Josephine Manthai er uddannet cand.ling.merc. i virksomhedskommunikation fra Aarhus Universitet.
Josephine Manthai
CMO til Bareen T-shirt
Jonas Qwist er ansat som CMO hos Bareen T-shirt. Han kommer fra Dentsu, hvor han var integrated business director.
Tidligere har han bl.a. været head of business development & agencies, strategist hos Vizeum og social media consultant hos Mindshare Danmark.
Han er uddannet kandidat i business administration and organizational communication fra CBS.
Jonas Qwist
Dokumentar- og faktachef og ny kreativ chef til Blu
Anders Thomsen er ansat som dokumentar- og faktachef hos produktionsselskabet Blu. Han kommer fra DR, hvor han har været fakta- og dokumentarredaktør i DR Medier de seneste ni år.
Tidligere har han bl.a. været programredaktør hos TV3 og producent hos Blu.
Samtidig udnævner Blu Henrik Aggerholm til kreativ chef med ansvar for udvidelse og fremtidssikring af udviklingsafdelingen. Han har hidtil været udviklingschef.
Tidligere har han bl.a. været udvikler i Strong Productions, tilrettelægger hos Mastiff og hos Sand TV.
PR-konsulent til Holm Kommunikation
Trine Duemose Kjær Simonsen er ansat som PR-konsulent hos Holm Kommunikation. Hun har senest været redaktionschef hos Aller.
Tidligere har hun bl.a. været journalist på Børsen og reporter på DR.
Trine Duemose Kjær Simonsen er uddannet journalist fra DMJX.
Trine Duemose Kjær Simonsen
COO til Friday
Anna Ebbesen er ansat som chief operating officer hos Friday, hvor hun indtræder i den daglige ledelse og skal udvikle bureauets rådgivere, konsulenter og kreative. Senest har hun været engagementschef hos Zetland.
Tidligere har hun bl.a. været marketing & communications director hos ReD Associates i New York, communications director hos Ashoka i. Washington, digital konsulent hos Advice Digital og pressechef hos Radikale Venstre.
Anne Ebbesen er uddannet kandidat i media and politics fra KU.
Anna Ebbesen
Head of creative & design fra DR til Institut for Visuelt Design
Anders Thulin er ansat som leder af Institut for Visuelt Design på Det Kongelige Akademi. Han har de seneste 11 år været ansat i DR - senest som head of creative and design.
Anders Thulin har desuden erfaring som udførende designer inden for områder som visuel brandstrategi, visuel kommunikation, designsystemer og digital transformation.
Før ansættelsen hos DR har Anders Thulin bl.a. været designansvarlig hos Movia og selvstændig kreativ direktør.
Anders Thulin
Fra Goodiebox til Lakrids by Bülow
Viktor Van den Eede er ansat som paid social manager hos Lakrids by Bülow. Han kommer fra en stilling som senior paid social manager hos Goodiebox.
Tidligere har han bl.a. været senior paid social specialist hos PL & Partners og sales and marketing coordinator hos Restore.
Han er uddannet kandidat i økonomisk markedsføring fra CBS.
Viktor Van den Eede
Konsulent til Rhetorica
Sine Hedegaard er ansat som konsulent i Kommunikationshuset Rhetorica. Her skal hun bl.a. hjælpe Rhetoricas kunder med strategiske kommunikationsopgaver; fra udvikling af kundekommunikationen til uddannelse af medarbejdere og ledere i præsentationsteknik og ledelseskommunikation.
Sine Hedegaard er uddannet cand.mag. i retorik fra Københavns Universitet.
Sine Hedegaard
Social media & influencer marketing specialist til Buchs
Julie Høegh Falkenberg er ansat som social media & influencer marketing specialist hos Buchs. Hun har senest været digital marketing teamleder hos Lagersalg.com.
Tidligere har hun bl.a. været marketing & community manager hos Brandheroes.
Julie Høegh Falkenberg er uddannet kandidat i virksomhedskommunikation fra Aarhus BSS.
Julie Høegh Falkenberg
Tidl. brand-chef fra Saxo Bank som fast konsulent til Karnov Group
Mads Cramer er hyret som fast marketing konsulent i rollen som interim marketing director hos Karnov Group. Han har senest været selvstændig marketingkonsulent.
Tidligere har han bl.a. været global head of brand, content and design hos Saxo Bank, commercial & digital director hos Geelmuyden Kiese, chief strategist hos Danske Bank og digital marketing advisor hos Advice.
Mads Cramer er uddannet kandidat i medieret kommunikation fra Aalborg Universitet.
Mads Cramer
Fra Danish Crown til Legoland
Simon Kaspersen er ansat som senior director, head of sales & marketing hos Legoland Billund Resort. Han kommer fra Danish Crown, hvor han var director, marketing & innovation.
Tidligere har han bl.a. været 9 år hos Procter & Gamle - senest som commercial director med ansvar for Gillette og Venus i Norden.
Simon Kaspersen er uddannet kandidat i international business fra Aarhus Universitet.
Simon Kaspersen
Fra Sand til Social Works
Frederikke Hell er fra 1. marts ansat som agent med ansvar for det danske marked hos Social Works. Hun kommer fra Sand, hvor hun var PR manager.
Tidligere har hun bl.a. været social media & retail merchandiser hos Custommade og international PR manager hos Sacrecoeur Design.
Frederikke Hell
Brand- og marketingrådgiver til Advice
Mathilde Have er ansat som advisor i branding & marketing hos Advice. Hun kommer fra 9PR, hvor hun var senior project manager & brand activator.
Tidligere har hun bl.a. været project manager hos Cip Marketing GmbH.
Hun er uddannet kandidat i folkesundhed fra KU.
Mathilde Have
Communication manager til Lars Larsen Group
Julie Brinck-Søjberg er ansat som communications manager hos Lars Larsen Group. Hun kommer fra Bog & Idé, hvor hun var kommunikationsansvarlig.
Tidligere har hun bl.a. været communications and marketing coordinator hos Delacour Advokatfirma og communication coordinator - nordics hos Caldic.
Julie Brinck-Søjberg er uddannet kandidat i international marketing communication and PR fra Aarhus BSS.
Julie Brinck-Søjberg
Redaktør til OTW
Marianne Fischer er ansat som redaktør hos OTW. Hun kommer fra Lederne, hvor hun var senior kommunikationskonsulent og projektleder.
Tidligere har hun bl.a. været kommerciel redaktør hos Benjamin Media, head of PR & communications hos FindersKeepers og PR-konsulent hos Think PR.
Hun er uddannet kandidat i analytisk journalistik fra DMJX og Aarhus Universitet.
Marianne Fischer
Fra Advice til DBU
Amalie Clausen er ansat som marketing project manager hos DBU. Hun kommer fra Advice, hvor hun var rådgiver.
Tidligere har hun bl.a. været content manager hos Adapt.
Amalie Clausen er uddannet kandidat i corporate communication fra RUC.
Amalie Clausen
Head of digital marketing til Accutics
Lars Aaes er ansat som head of digital marketing hos Accutics. Han kommer fra TV 2, hvor han var teamleder for sociale medier.
Tidligere har han været social medie projektleder hos DR og før det social media redaktør hos TV 2.
Lars Aaes er uddannet bachelor i communication & business fra CBS og kandidat i E-business, IT and business fra IT-universitetet.
Lars Aaes
Fra Dentsu til Pentia
Kia Aagaard er ansat som head of marketing hos Pentia. Hun kommer fra Dentsu, hvor hun var head of digital experiences & campaign operations.
Tidligere har hun været digital project manager hos Sunrise og kommunikationschef hos Fitness.dk.
Kia Aagaard er uddannet kandidat i marketing communications management fra CBS.
Tre digitale medarbejdere til Co3
Line Kallmayer Bach er ansat som digital projektleder. Hun kommer fra Freeway-koncernen, hvor hun var projektleder for marketing.
Tidligere har hun bl.a. været webmaster hos Creativ Company, digital projektleder hos Kop & Kande og inhouse coordinator hos Digital Online.
Mette Junker Nielsen er ansat som digital designer. Hun kommer fra Bestseller, hvor hun var grafisk designer.
Hun er uddannet bachelor i grafisk designer fra VIA University College.
Samuel Ole Larsen er ansat som digital marketingkonsulent. Han kommer fra Brandstifter, hvor han var specialist i digital markedsføring.
Tidligere har han været digital marketingspecialist hos Ambitiøs og projektleder hos OrgaNicer.
Han er uddannet i projektstyring i praksis fra IBA Erhvervsakademi Kolding.
Fra GroupM tilbage til Impact
Kent Riddersholm Nielsen vender tilbage til Impact efter mere end 7 år hos GroupM, hvor han senest har været director of search & marketplaces. Han er denne gang ansat som senior insights &business consultant. Tidligere har han været online marketing consultant.
Kent Riddersholm Nielsen er uddannet kandidat i online communication fra Aalborg Universitet.
Kent Riddersholm Nielsen
Fra Advance til WPP
Tiffany Leung er ansat som senior communications strategist hos Wunderman Thompson MAP. Hun kommer fra Advance, hvor hun var senior social media strategist.
Tidligere har hun bl.a. været digital content manager hos DigitasLBI Nordics og Google+ local brand ambassador hos Google.
Tiffany Leung er uddannet bachelor i public relations, advertising & applied communications fra The University of Texas at Austin.
Tiffany Leung
Fra Pearlfisher til Bold Scandinavia
Louise Hvenegaard er ansat som packaging design lead hos Bold Scandinavia, der er del af NoA. Hun kommer fra Pearlfisher, hvor hun var design director.
Louise Hvenegaard er uddannet bachelor i design og visuel kommunikation fra Skolen for Visuel Kommunikation.
Louise Hvenegaard
Mange nye ansigter hos TBWA\Connected
Den seneste tid er der kommet flere nye folk hos TBWA\Connected: I den kreative afdeling er Kim Hartmann kommet til. Han er ansat som tekstforfatter/seniorkreativ. Kim har en baggrund fra blandt andet DDB og Jung von Matt i Berlin.
Desuden er Jesper Sichlau og Andreas Arnaa ansat som kreativt team. Begge er uddannet inden for filmbranchen, og blev færdige på Kreativ Kommunikation i 2017. De har begge tidligere været på Brandhouse, MBA og &Co.
På den digitale front er Frederikke Lauridsen blevet ansat som digital designer efter sit praktikforløb på bureauet og på kontaktsiden er Leo Genberg ansat som bureauets nye projektleder.
Country manager til Yahoo for Norden og Holland
Kenneth Landbo er udnævt til country manager i Yahoo for Norden og Holland. Han har i godt fem år drevet de kommercielle aktiviteter på tværs af alle fem markeder indtil han per 1. februar blev udpeget til stillingen som country manager. Kenneth Landbo har mere end 20 års medie-erfaring, bl.a. fra sit tidligere job hos mediehuset Metro. I Yahoo har han ledet det kommercielle team med fokus på at etablere og vækste Yahoo’s platform.
Kenneth Landbo
Relaterede artikler
Navnenyt uge 50 2022
Nye medarbejdere til Roskilde Festival, Oak Digital, Ebiquity, Raundahl & Moesby, Audika, Forét, TicTac Learn Group, FDM, Adobe, Have Kommunikation & PR, Effector Ikano Bolig, otte forfremmelser og en ansættelse hos Obsidian Digital, Everland udvider bestyrelsen og to kreative brødre går sammen.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM