23/11/2022
Navnenyt uge 48 2022
Nye medarbejdere og udnævnelser hos Moment, Dentsu X, BoligPortal, Jung von Matt, InboundCPH, Geomatic, By & Havn, Buchs, Bording og Merkle Danmark.
Kreativ direktør til Moment
Moment udvider ledelsen med ansættelsen af Jacob Schween som kreativ direktør, og samtidig indtræder han som partner i bureauet, der blev stiftet i 2020 ved opkøb af eventbureauet Eventive. Han har senest arbejdet som global creative director i det Silicon Valley-baserede Star, hvor han havde ansvar for konsulentvirksomhedens globale brand og marketingindsatser. Forinden var han i en årrække head of creative hos reklamebureauet Happy med base i Aarhus.
I den nye rolle som kreativ direktør hos Moment, får han ansvar for at tegne bureauets kreative profil, og skal derudover medvirke til at sætte retning for og drive den fortsatte udvikling af bureauet og dets portefølje af kunder.
Fra venstre de tre partnere: Christian Schønnemann, Jacob Schween og Jesper Priisholm Andreasen
Dentsu X styrker ledelsen
Bureauet Dentsu X har været forbi Malaysia for at hente forstærkning ind, og samtidig rykker tidligere executive director i Dentsu X Thomas Lyngsfeldt ind som chief commercial officer på tværs af bureauerne i dentsu.
Thomas Lyngsfeldt
Det er Frederik Rasmussen, der er hentet ind som ny executive director. Han kommer fra en stilling som client director hos Lion&Lion i Malaysia, hvor han har arbejdet det seneste år. Han vil fremadrettet indgå som en del af den samlede ledelse af dentsu X i Danmark.
Frederik Rasmussen var også ansat hos Dentsu X, før han tog til Malaysia. Uddannelsesmæssigt har han en master i business administration & filosofi fra CBS.
Frederik Rasmussen
BoligPortal udnævner CMO
Peter Vestergaard Kristensen skal fremover stå i spidsen for marketingarbejdet hos lejeboligplatformen BoligPortal. Han kom til virksomheden i 2019 og steg siden i graderne til head of digital marketing i 2020 og nu til CMO med det øverste ansvar for marketingafdelingen og 10 medarbejdere under sig.
De vigtigste opgaver for Peter Vestergaard Kristensen bliver at bevare og udbygge positionen som den markedsledende platform for danskere, der søger en lejebolig. Samtidig får han en central rolle i brandingen af BoligPortal som en fullservice lejeboligplatform med tjenester målrettet udlejere.
Tidligere har Peter Vestergaard Kristensen arbejdet som rådgiver hos Web2Media. Derudover har han en fortid hos både Ebay, Bilbasen og Cult i forskellige stillinger inden for marketing.
Peter Vestergaard Kristensen er uddannet cand.merc. i marketing fra Aarhus Universitet.
Peter Vestergaard
To unge danske kreative fra Stockholm til Stuttgart
Mike Dinesen Petersen og Mia Seland Petersen er startet ved Jung von Matt i Stuttgart som kreativt team. Førhen var de ansat som kreativt junior team ved B-Reel i Stockholm, hvor de blandt andet var med til at lave denne kampagne for Storytel.
Makkerparret er uddannet fra Berghs School of Communication, Miami Ad School i Europa og har en PBA i grafisk kommunikation fra Skolen for Visuel Kommunikation.
Mia Seland Petersen
Mike Dinesen Petersen
InboundCPH udvider ejerkredsen med to nye partnere
De to nye partnere er Peter Halling Hilborg og Philip Tovborg, som i forvejen er en del af medarbejderstaben hos InboundCPH.
Udvidelsen ses som en investering til at sikre InboundCPHs fremtid med forudsætning for den videre vækst. Ligeledes handler det om muligheden for at positionere InboundCPH anderledes på markedet, ved at kunne byde ind på helt nye typer projekter, og nå ud til kunder, som bureauet ikke tidligere har jagtet.
Peter Halling Hilborg og Philip Tovborg repræsenterer to nye forretningsben i InboundCPHs portefølje med bredere mulighed for at afdække kundernes behov og omfavne dem mere dedikeret.
Peter Halling Hilborg og Philip Tovborg
Partnerkredsen består nu af: Henning Madsen, Ian Rosenfeldt, Mark Mølgaard, Martino d'Apuzzo, Anders Frejo Jørgensen, Peter Halling Hilborg og Philip Tovborg.
Ny CEO til Geomatic
Siri Steendahl blev i august ansat som kommerciel direktør hos data- og analysefirmaet Geomatic. Nu overtager hun CEO-jobbet efter stifteren Martin Glarvig. Siri Steendahl har tidligere arbejdet som chief strategy officer hos Vessel Performance Solutions, samt bl.a. en længere årrække i Top-Toy.
Siri Steendahl har en executive master i business administration fra DTU samt en master i arts, psychology & educational studies fra Roskilde Universitet.
Siri Steendahl
SoMe specialist til Buchs
David Dalby Jeppson er ansat som SoMe- og content specialist hos reklamebureauet Buchs i Randers. David Dalby Jeppson kommer fra Marcus Gruppen, hvor han var head of e-commerce. Han har haft lignende stillinger de seneste ti år.
David Dalby Jeppson bliver en del af bureauets digitale team, hvor han kommer til at udvikle digitale kommunikationsløsninger inden for bl.a. SoMe, Google Ads og e-mail markedsføring.
David Dalby Jeppson er uddanneti marketing & economics fra Erhvervsakademi Dania.
David Dalby Jeppson
Projektleder til Bording
Tim Rose er ansat som projektleder hos Bording Danmark. Han kommer fra Attention Group, hvor han var grafisk designer. Tidligere har han været ansat hos bl.a. Coolgray. Tim Rose skal hjælpe kunderne med instore- og outdoor-løsninger, POS, wayfinding, skilteløsninger.
Tim Rose er uddannet mediegrafiker hos Center for medie og kommunikation.
Marketingchef til By & Havn
Christer Andersen er ansat som head of communications & marketing hos By & Havn. Han kommer fra et job som senior vice president, group sales & marketing hos Scandlines. Tidligere har han arbejdet hos bl.a. Velux, Nokia og Carlsberg.
Christer Andersen er cand.merc. i økonomi, forretningsudvikling og marketing fra CBS.
Christer Andersen
Syv nye ansigter til Merkle Danmark
Lone Savolainen er ansat som senior quality assurance director. Hun kommer fra AKQA, hvor hun var quality assurance manager. Lone Savolainen er uddannet datamatiker fra Slagelse Handelsskole.
Lone Savolainen
Anders Gjelstrup er ny senior software engineer. Han kommer fra en stilling som senior technical architect hos AKQA, hvor han har været en længere årrække. Tidligere har han arbejdet hos Merkle, da det hed Magnetix, også i en længere årrække samt hos Creuna. Anders Gjelstrup er uddannet datamatiker fra Roskilde Erhvervsakademi.
Frederikke Philip er ny paid performance specialist. Hun kommer fra Accenture Song, hvor hun senest var digital konsulent. Frederikke Philip har en cand.merc. i økonomi & business administration - international marketing & management fra CBS.
Frederikke Philip
Rasmus Ege Nielsen er ansat som analytics consultant. Han kommer fra mediabureauet Off-Road. Rasmus Ege Nielsen cand.merc. i informationsteknologi fra CBS.
Line Lindvald er ansat som e-commerce operations specialist. Hun kommer fra KlipKlap, hvor hun arbejdede med e-commerce. Tidligere har hun bl.a. arbejdet som online manager hos Naturskøn. Line Lindvald har en HHX fra Aarhus Universitet.
David Tattan er ny software engineer. Han kommer fra Inneall, hvor han var software developer. David Tattan er cand.merc. i advanced materials science & engineering fra Imperial College London.
Frederik Agger er ansat som web stack developer. Han kommer fra Efoqus, hvor han var functional consultant. Frederik Agger er uddannet ingeniør fra DTU.
Relaterede artikler
Navnenyt uge 50 2022
Nye medarbejdere til Roskilde Festival, Oak Digital, Ebiquity, Raundahl & Moesby, Audika, Forét, TicTac Learn Group, FDM, Adobe, Have Kommunikation & PR, Effector Ikano Bolig, otte forfremmelser og en ansættelse hos Obsidian Digital, Everland udvider bestyrelsen og to kreative brødre går sammen.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM