13/11/2019
Navnenyt uge 46
Se her 19 jobskift inden for reklame, marketing og kommunikation i bl.a. FFW, Havas, Holm Kommunikation, Fingerspitz, Peoplez, Waimea og Isobar.
Ny adm. direktør hos FFW
Jesper Malmborg, der har siddet som adm. direktør for FFW, siden det blev en realitet ved en fusion mellem Bysted, Propeople og Chainbizz, stopper nu, og i stedet tager Thomas Pedersen over. Thomas Pedersen har en fortid hos Propeople og har hos FFW haft titel af CEO Europe.
Frederik Kalle Nielsen
Fra Greyworks til Havas
Frederik Kalle Nielsen er ny director for Creative Services hos Havas Danmark. Han kommer fra Greyworks, hvor han var managing director. Frederik har tidligere – fra 2010 til 2015 arbejdet hos Havas, dengang i et job som som client service director.
Christian Top Marchant
Ny partner til Holm Kommunikation
34-årige Christian Top Marchant, der indtil nu har været seniorkonsulent, er udnævnt til partner hos Holm Kommunikation. Ud over ansvaret som partner vil Christian Top Marchant fortsætte med at rådgive en række af bureauets it- og tech-kunder, herunder Adobe, SAP, Cisco og Sennheiser. Christian Top Marchant begyndte som projektleder i Holm Kommunikation i 2012. Før det har han arbejdet hos andre bureauer, herunder Burson-Marsteller. Han er uddannet cand.mag. fra Københavns Universitet og har også studeret på University of Westminster i London. Partnerkredsen hos Holm Kommunikation tæller desuden Mathias Holm Pedersen, der er managing partner, og Morten Holm der grundlagde bureauet i 1998.
Peter Rosendahl Svejgaard
Digital planner til Fingerspitz
Peter Rosendahl Svejgaard er ny digital planner hos reklamebureauet Fingerspitz i Odense. Som digital planner og SoMe-specialist får Peter Svejgaard en central rolle i bureauets digitale afdeling. Med strategisk rådgivning og sparring skal Peter optimere og styrke den digitale tilstedeværelse for bureauets portefølje af forskellige kunder. Peter kommer fra en stilling som SoMe-projektleder hos Spies. Tidligere har han arbejdet som content- og social media manager hos Fynske Medier. Peter er oprindeligt uddannet bachelor i filosofi fra Syddansk Universitet.
Rasmus Ustrup
Peoplez Reklame- og webbureau ansætter digital forretningsudvikler
Rasmus Ustrup skifter fra kundesiden til bureau. Han er ansat som digital forretningsudvikler og konsulent hos Peoplez i Holstebro efter at have været marketingchef hos Thisted Forsikring i fem et halvt år. Rasmus har en cand.merc. fra SDU.
Luciano Bellacci
Waimea Digital ansætter CMO
Luciano Bellacci vender tilbage til Waimea efter en årrække som bl.a. underviser hos IBC Kurser og på Syddansk Universitet. For fem år siden hed titlen SEO & Adwords specialist, nu kommer Luciano til at arbejde som CMO og seniorkonsulent.
Morten Andersson
Isobar ansætter it-supporter
Morten Andersson starter i denne uge hos Isobar som it-supporter. Han kommer fra Aller Media og har tidligere i en længere årrække været it-supporter og teamleder hos Bonnier Publications. Desuden har han været teknisk direktør hos SP2 Prepress.
Kommerciel direktør til Landbrugsmedierne
Tidligere direktør hos Peytz & Co, Søren Queitsch, er ansat som kommerciel direktør hos Landbrugsmedierne. Søren var ansat hos Peytz & Co i fem år, og før det var han i en periode på ni år CEO hos IDG (International Data Group).
Anna Løwe
Fra Aller til Egmont
Anna Løwe er skiftet fra Aller Media, hvor hun var webredaktør på viunge.dk til Egmont Publishing, hvor hun har fået job som journalist og digital reporter på Her & Nu samt Realityportalen. Anna er kandidat i film og medievidenskab fra Københavns Universitet.
Rikke Skovlund Engen
Account manager til Watch Medier
Rikke Skovlund Engen er startet som account manager hos Watch Medier, hvor hun skal sælge annoncer til 14 branchespecifikke medier. Rikke har tidligere været client manager hos AFA JCDecaux.
Fra Harbinger Public Relations til Circle K
Dennis Bylov Dalgaard er ansat som presse- og kommunikationschef hos Circle K. Han kommer fra et job som senior rådgiver hos Harbinger Public Relations. Dennis har tidligere været selvstændig samt ansat hos AP Pension og Halo.agency.
Varde Kommune ansætter kommunikationschef
Steffen Kjær vender tilbage til et job som kommunikationschef i Varde Kommune, som han bestred i en periode på knap tre år indtil for to år siden. I mellemtiden har han haft et lignende job i godt to år hos Skive College. Steffen har tidligere været freelance journalist hos Børsen i en periode på seks år.
Caroline Andersen
Global marketing specialist til Viking Life-Saving Equipment
Caroline Andersen er ansat som global marketing specialist hos Viking Life-Saving Equipment. Hun var i praktik hos virksomheden i forbindelse med sin kandidatuddannelse i international virksomhedskommunikation. Og efter endt uddannelse er hun vendt tilbage i jobbet som global marketing specialist.
Kommerciel direktør til Itadel
Itadel har ansat Lotte Østergaard som kommerciel direktør. IT-virksomheden er i gang med en transformation med fokus på kundetilfredshed og serviceudvikling, og Lotte Østergaard skal bidrage med at styrke kunderelationerne samt den strategiske position. Lotte Østergaard kommer fra KMD.
Lise Evald Hansen
Underviser hos Teknologisk Institut
Lise Evald Hansen, der arbejder med kommunikationsrådgivning – er her i efteråret startet som underviser hos Teknologisk Institut. Nærmere bestemt underviser hun i kurset: Skrive effektive arbejdsmails.
Birgitte Kold Ingwersen
Fra Bog & Idé til Molslinjen
Birgitte Kold Ingwersen er stoppet som marketingchef hos Indeks Retail, der står bag Bog & Idé. I stedet er hun startet hos Molslinjen i samme stilling. Birgitte har tidligere været senior brand manager hos Stofa i knap seks år og hos TDC i otte år.
Jon Koch Hansen
Kommerciel ansvarlig til The Ocean Race: Stopover
Jon Koch Hansen, der er direktør for Sailing Aarhus, får en ekstra kasket på. Han skal være kommerciel ansvarlig for the Ocean Race ’Stopover’, der besøger Aarhus i 2022. Opgaven bliver at opbygge det kommercielle program.
Salgs- og marketingchef til Dansk Aktionærforening
Dansk Aktionærforening (DAF) har ansat Filip Wallfält som salgs- og marketingchef. Han bliver ansvarlig for strategisk salg, udvikling af partnerskaber på tværs af DAF’s kanaler. Filip kommer fra Politiken, hvor han var key account manager i annonceafdelingen.
Jannie Søgaard
Kategorigruppechef til Coop
Jannie Søgaard er ansat som kategorigruppechef hos Coop. Her skal hun arbejde med at udvikle Coops strategi og bæredygtighed i 1100 butikker, 300 varehuse og coop.dk. Jannie kommer fra et job som indkøbschef hos Magasin du Nord. Tidligere har hun bl.a. været global marketingchef hos Nupo.
Relaterede artikler
Navnenyt uge 50 2022
Nye medarbejdere til Roskilde Festival, Oak Digital, Ebiquity, Raundahl & Moesby, Audika, Forét, TicTac Learn Group, FDM, Adobe, Have Kommunikation & PR, Effector Ikano Bolig, otte forfremmelser og en ansættelse hos Obsidian Digital, Everland udvider bestyrelsen og to kreative brødre går sammen.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM