17/12/2019
Bureaunyt uge 51
Frankly markedsfører CO2-beregner for Nordea, og Stagis udvikler ny identitet til konsulenthus. Læs også om fodboldfruer, der står bag fond for udsatte børn samt et globalt pitch for influencerbureau samt nye kunder til Noted og Clienti.
Frankly hjælper Nordea med CO2-kampagne
Nordea-kunder har de seneste par dage haft mulighed for se deres personlige CO2-aftryk i forbindelse med deres indkøb.
Når en Nordea-kunde handler med sit Nordea-kort, kan han eller hun se, hvor mange penge der er brugt inden for forskellige områder, og nu kan man altså også se, hvor stort et CO2-aftryk, man har sat.
CO2-beregneren er for alle, der har Nordeas mobilbank og Nordea Wallet app, og om hvorfor man har lanceret denne beregner, siger Nordeas marketingchef Kim Grue:
”Vi har en række initiativer for at bidrage til en bæredygtig fremtid, fx kan man få en lavere rente, hvis man låner penge til en 100% eldrevet-bil”, siger marketingchef Kim Grue, og fortsætter:
”Og nu har vi så også lanceret muligheden for, at vores kunder kan få en ide om, hvad de forbruger af CO2 inden for forskellige kategorier”.
Beregningen foretages af finske Åland Index Solutions og er baseret på det samlede kortforbrug inddelt i en række kategorier som fx bil/transport, ferie/rejser, restauranter, shopping og dagligvarer.
”Det er ikke eksakt videnskab, men man får en ide om klimapåvirkningen på samme måde som, at man kan se, hvad man bruger af kroner og ører på forskellige kategorier”, siger Kim Grue.
Digitalbureauet Frankly har stået for det kreative koncept og for at markedsføre den nye aktivitet i hele Norden, og kampagnetrykket vil stige over den næste måned.
Markedsføringen har primært bestået af kampagner på bankens egne kanaler, på sociale medier samt en enkelt print annonce i det finske dagblad Helsinki Sanomat.
Stagis bag ny strategi for konsulentvirksomhed
Stagis står bag en rebranding af konsulentvirksomheden ChangeGroup, der rådgiver Danmarks største virksomheder om IT og digitale ydelser.
Bureauet udviklede en ny strategi, der transformerede ChangeGroup fra at agere som en salgsorganisation til at tage rollen som strategiske sparringspartnere.
”Vi blev udfordret til at tænke i helt nye baner, udvikle vores forretning og repositionere ChangeGroup strategisk i markedet”, siger CEO, Helle Ørsted fra ChangeGroup.
Fra adm. direktør i Stagis, Nikolaj Stagis lyder det:
”Gennem workshops med bestyrelsen, ledere og medarbejdere kortlagde vi organisationens styrker og potentialer. Det dannede bases for at udvikle et purpose, der samler ChangeGroup om at gøre danske virksomheder konkurrencedygtige gennem ny teknologi. Vi udviklede en ny brandstrategi, kernefortælling og vision, som har inspireret den nye visuelle identitet, ChangeGroups nye website og den fremtidige purpose-drevne kommunikationsstrategi”.
ChangeGroups vision er nu at skabe forandring gennem high performance teams, både internt og mellem kunder og konsulenter.
”ChangeGroups måde at arbejde på er efter rebrandingen både tydeligere i den daglige kundebetjening, og nu også tydelig i virksomhedens visuelle udtryk og content – fra logoet til den måde, der arbejdes med indhold i virksomhedens digitale kanaler og i de mange faglige events, ChangeGroup holder," siger Nikolaj Stagis.
Fodboldfruer bag fond for udsatte børn
Fodboldfonden er en fond, der hjælper udsatte børn i Danmark. Bag fonden står Stine Schmeichel, der er gift med Kasper Schmeichel, Sabrina Kvist Jensen, der danner par med Christian Eriksen og Michelle Jensen, der danner par med Thomas Delaney.
Umwelt fik for et par måneder siden opgaven at hjælpe med design, indhold og funktionalitet i forhold til Fodboldfondens website. Det er nu lanceret inkl. en film. Se den her.
Globalt brand til Brandheroes
Mikroinfluencer-bureauet Brandheroes har vundet et globalt pitch på Amber Beverage Group. Bureauet skal hjælpe 5 af Amber Beverage brands på 15 markeder. Den overordnede målsætning er at sprede budskabet digitalt fra mund-til-mund.
Designbureauet Noted har fået tre nye kunder
Danfoss, Konsolidator og Goodvalley er alle tre nye kunder hos designbureauet Noted.
T. Hansen Gruppen skifter til Clienti
T. Hansen har valgt at skifte Nørgård Mikkelsen på Fyn ud med Clienti i Nordjylland. Den nye kunde bliver blandt de tre største på bureauet.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM