14/11/2022
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, etc.
Orchestra bliver 100 pct. medarbejder-ejet
De fire reklamebureauer, som stod bag stiftelsen af et uafhængigt mediabureau i 2013, bliver nu købt ud. Partnerkredsen udvides fra fire til ni partnere.
Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København
Det odenseanske bureau flytter til nye lokaler i København og vil ansætte flere medarbejdere de næste par måneder.
Amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau
Moji Sushi vil i stigende grad gerne henvende sig til et yngre, kvindeligt publikum. Det blev bl.a. markedet ved et NASCAR-løb - med et dansk design.
Lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne
Det lille bureau, der har tidligere managing director fra Carat i spidsen, står bag ny kampagne med håndboldstjernen Rasmus Lauge i front for et dansk lydbrand. Se reklamefilmene her.
Filmskolen får ny visuel identitet
Tre bureauer blev inviteret ind, og Barkas ”vandt med en overbevisende pitch”. En ny visuel identitet skal markere en ny tid og vision for Filmskolen.
Elever fik prisvinder-undervisning: ”Jeg vil give en læreplads, hvis en af dem søger”
Gymnasiet U/Nord i Helsingør var ”bureau for en uge” med input fra award-vindende danske bureauer. Og eleverne betalte igen med gode ideer.
Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne
Danske Martin Aamund har instrueret Rockwools reklamefilm, som bliver vist i flere europæiske lande inkl. Danmark samt i USA. Kampagnen skal formidle Rockwools position som medvirkende til klimaansvarligt byggeri. Se filmen her.
Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik. Her er afløseren
Sammen med sit nye bureau, Advice, havde Schulstad en introduktionskampagne på vej, da man sadlede om. Nyt tema: Stigende elpriser og gryende recession.
Se den nye film og læs artiklen her.
Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik
Rådet for Sikker Trafik og Forsikring & Pension lancerer en kampagne mod at bruge smartwatch, når man kører bil.
Se filmen og læs artiklen her.
Bilbasen-kampagne fra Partners: Bilreklame uden biler
Wibroe, Duckert og Partners debuterer som bureau for Bilbasen. Det har foreløbigt resulteret i et nyt payoff og en trio af nye film.
Kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder
NGO'en GirlsTalk står selv bag kampagne, som Bacon har produceret.
Dansk streamingtjeneste lancerer kampagne
Reklamefilm for film. Med vægten lagt på hygge. Det var opgaven fra Nordisk Film+, og The Story Laboratory er lead på lanceringen.
Se filmene og læs artiklen her
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM