
19/10/2020
Bureaunyt uge 43
Aarhusiansk marketingbureau skifter navn, branchepartnerskab skal gøre filmproduktion grønnere, og dansk amatørfotograf vinder global fotokonkurrence.
Dansk amatørfotograf vinder global fotokonkurrence
Danske Sune Pedersen har vundet den verdensomspændende fotokonkurrence Huawei Next-Image Awards. Hans vinderbillede blev udvalgt blandt knap 1,2 millioner fotos, der alle er taget med en mobiltelefon. Med førstepræmien fulgte også 10.000 dollars (omkring 63.000 danske kr.).
Sune Pedersens billede The Hug viser hans far og sønner i omfavnelse under COVID-19-pandemien
Bureau skifter navn
Det aarhusianske web- og marketingbureau Erhvervshjemmesider ApS skifter officielt navn til Aveo A/S. Det oplyser bureauet i en pressemeddelelse. Heri lyder begrundelsen, at det gamle navn betonede mere klassiske hjemmesideløsninger, men at bureauet, som følge af corona, også har oplevet efterspørgsel for at tage handel online, såvel som hjælp til digital markedsføring.
“Der var et akut behov for markedsføring, der var målbart og som sørgede for at vinde salget,” siger Samuel Glaes, partner og adm. direktør i virksomheden. Han fortsætter: “Her greb vi bolden og omstillede os, så vores kunder stod bedst muligt i en ellers svær situation.”
Samuel Glaes forudser, at virksomhedens fokus på webshops og markedsføring kun kan “blive større i fremtiden.”
Partnerne i Aveo: Anders Linddahl, Simon Børsting Sørensen og Samuel Glaes
Kommunikationsbureau vil bruge kundetypeværktøj
Kommunikationsbureauet Kalb har indgået samarbejde med Institut for Kundetyper, der betyder, at bureauet får licens til at bruge instituttets kundetypeværktøj Emotionelle Kundetyper®.
Marianne Rosalie Kalb, direktør i Kalb, siger om samarbejdet:
“I fremtiden kommer metoden til at danne det faglige, metodiske grundlag for Kalbs tekstkoncepter og for de markedsføringsstrategier og kampagner, vi arbejder med. Dybest set handler det om, at vi med metoden her får endnu mere fokus på kunders adfærd og følelsesmæssige beslutningsprocesser. Metoden tiltaler os, idet den både er forskningsbaseret, praktisk og jordnær, og vi har allerede efter de første måneder set, hvordan den viden effektivt kan løfte og styrke den røde tråd i kommunikation og markedsføring.”
Emotionelle Kundetyper er en forskningsbaseret metode, der beskriver, hvordan man vægter forskellige emotionelle faktorer i en købsproces. De fire kundetyper har vidt forskellige interesser og bevæggrunde for at købe, og skal derfor også håndteres og kommunikeres til på forskellige måder.
Partnerskab vil gøre filmbranchen grøn
Et nyt partnerskab i filmbranchen skal medvirke til at gøre filmbranchen mere grøn. Målet er, at branchens klimaaftryk og grønne omstilling løbende måles og dokumenteres. Projektet hedder Bæredygtig Film- og TV-Produktion (bftp) og er i første omgang et website med råd og vejledning til, hvordan film- og tv-folk kan producere mere klimavenligt.
Bag både website og projekt står klyngeorganisationen Vision Denmark, der sammen med Producentforeningen, Det Danske Filminstitut og de regionale filmfonde vil hjælpe branchen med at producere mere klimavenligt. I en pressemeddelelse lyder budskabet fra initiativgruppen, at det er “på høje tid, at vi styrker den grønne profil herhjemme og forbereder os på lignende tiltag.”
Caroline Gjerulff, projektleder på bftp i Vision Denmark, siger her også, at det ikke skal være “op til den enkelte producent at finde hoved og hale i, hvad det vil sige at producere bæredygtigt.”
Det skal websitet bftp.dk bl.a. hjælpe til med. Her kan filmfolk i alle funktioner få et overblik over, hvordan de kan nedbringe deres klimabelastning.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM