
13/10/2020
Bureaunyt uge 42
Mikkel Hansen vil gøre op med mobning i sportens verden, ildsjæle fra eventbureauer starter frivilligprojekt for at hjælpe anbragte børn, og Ehrenberg Sørensen vinder udbud for brancheorganisation.
Ehrenberg Sørensen vinder udbud for Wines of Portugal
Ehrenberg Sørensen Kommunikation har vundet udbuddet på PR & kommunikationstjenester for brancheorganisationen Wines of Portugal i Norge, Sverige og Danmark for 2021. Det sker efter overtagelsen af den skandinaviske del af det internationale bureau Sopexa i april, der specialiserer sig i mad og vin, og som allerede samarbejdede med Wine of Portugal.
”Vi er meget stolte over, at vi skal fortsætte og udvide det gode samarbejde med Wines of Portugal. Opkøbet af Sopexa i Skandinavien var et stort skridt for vores bureau, og vi er meget glade for, at kunderne køber ind på det udvidede setup og vores målsætning om at skabe en one-stop-shop for Food & Drink-sektoren i hele Skandinavien,” siger Allan Sonne Sørensen, partner og CEO hos Ehrenberg Sørensen Kommunikation i en pressemeddelelse.
Foto: pr.
Mikkel Hansen i ny kampagne mod mobning
Videobureauet NoWonder har samarbejdet med Mikkel Hansen og hans nonprofit-organisation, MH24 – Mikkel mod mobning, om en ny kampagne, der skal sætte fokus på mobning i sportens verden under hashtagget #sammenmodmobning. MH24 vil lave håndboldcamps og klubbesøg, hvor de hjælper spillere og trænere med at skabe en god og fællesskabsorienteret kultur med respekt og tolerance for hinanden.
NoWonder har stået for udarbejdelse af alle kampagneelementer, der består af et kampagnesite og flere kampagnefilm, der bl.a. fortæller kendte sportsudøveres oplevelser med mobning i sportens verden. Den første del af kampagnen blev udarbejdet i samarbejde med Vitamin Well, som er sponsor for MH24.
Eventbureauer starter frivilligprojekt
En gruppe ildsjæle fra eventbranchen er gået sammen om et frivilligprojekt, der skal skabe gode oplevelser på institutioner for anbragte børn. Projekt Flyv starter med tre pilotprojekter, der bl.a. omfatter et gamer-rum på en institution.
“Projektet løbes i gang af crowdfunding, artister der stiller op uden honorar og sponserede ting. Planen er at søge legater og større funding, så snart pilotprojekterne er afviklet,” siger Sarah Holmslykke, stifter af eventbureauet Kiwibirds og initiativtager til Projekt flyv, der oplyser, at projektet foreløbigt har haft succes med crowdfunding og har modtaget opbakning fra flere folk i branchen.
Lille outdoor-firma udvider til otte placeringer i København
Den to år gamle digitale outdoor-virksomhed Luma Media, der opererer med Sky View-skærme, har nu otte placeringer i København med Bispeengbuen som den nyeste.
Luma Media er et datterselskab til Elektroluma, der blev etableret i 1922 og gennem mange år har lavet store lysskilte/tagreklamer i København. Luma Media er bygget op på nogle af reklamepladserne fra Elektroluma samt nye centrale placeringer. Peter Bencke, head of sale hos Luma Media, siger til Bureaubiz, at Luma Media nu anser sig selv som et reelt supplement til andre outdoor-udbydere, og fortæller, at Luma Media forventer at etablere flere placeringer i løbet af 2020.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM