
11/10/2022
Bureaunyt uge 41 2022
Digitalbureau køber konkurrent. Co+ bag valgkampagne for 3. Ny forening for danske klimabevidste producenter. Brandhouse/Subsero bag valgkampagne for Ingeniørforeningen. Første shortliste fra Effie Awards. Hungry-opkøber har valgt bureau: Vil indtage det danske marked. Bureau fylder 15.
Digitalbureau køber konkurrent
Opkøb nr. 15 på 6 år. Aarhusianske Generaxion er fortsat i offensiven og har et mål om at blive "Europas største digitale bureau-gruppe for SMVer". Det aktuelle køb er det første uden for Norden.
Co+ bag valgkampagne for 3
Teleselskabet 3 hægter sig på valget med kampagnen 'Det nemme Valg'. Med valgplakater i lygtepælene, stemmebokse i butikkerne og Pelle Hvenegaard på gaden, håber man at trænge igennem støjen.
Ny forening for danske klimabevidste producenter
Foreningen har sit udspring i Norge og lanceres nu i Danmark. Foreningen går efter at få tv-stationer, filmskoler, eventbureauer, produktionsselskaber og kulturinstitutioner som medlemmer. Fælles for dem er at have lysten og viljen til at gøre kulturindustrien mere klimavenlig. Direktør for dansk produktionsselskab bliver direktør for Green Producers Club Denmark, som foreningen hedder.
Brandhouse/Subsero bag valgkampagne for Ingeniørforeningen
Ingeniørforeningen IDAhar valgt Brandhouse/Subsero som bureaupartner – både strategisk og kreativt. Første kampagne skal give IDA en stemme ved folketingsvalget. Se kampagnefilmen.
Første shortliste fra Effie Awards Denmark
19 virksomheder og 19 bureauer deler de eksklusive 36 nomineringer i Effie Awards danske debut. Se shortlisten og bureaulisten her.
Hungry-opkøber har valgt bureau: Vil indtage det danske marked
Foodora, der i sommers købte Hungry, vil nu ind på det danske marked. I den forbindelse har de valgt et dansk bureau, der skal hjælpe med at gøre Foodora til danskernes foretrukne madleveringsbrand.
Bureau fylder 15
Grønbech PR og Kommunikation, der startede som en mand- og konevirksomhed i den private villas børneværelse i Dragør fejrer 15 år sjubilæum og har fundet sin niche ved at hjælpe små og mellemstore specialistvirksomheder med at fortælle gode historier.
Størstedelen af kunderne er fra det østlige Danmark og hovedstadsområdet, og gennem alle år har Grønbech også haft kunder i Jylland. For nylig har man åbnet kontor i Horsens for at være tættere på kunderne vest for Storebælt.
Grønbech, der blev stiftet af Susanne Lindø Grønbech, har i dag seks medarbejdere og en række freelancere. Bureauet arbejder for kunder inden for især byggebranchen, installatører, industriel produktion, grossister samt virksomheder inden for IT, forsikring, ledelsesrådgivning og sundhedsteknologi.
Fra venstre: Nina Mikkelsen, Tom Espensen, Camilla Heyde, Susanne Lindø Grønbech, John Thorup og Amalie Daarbak.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM