26/01/2021
Bureaunyt uge 4
Frankly laver globalt program for Facebook, Frontmedia køber annoncebureau, og Norlys-koncernen fortsætter hos Kvantum.
Frankly laver globalt program for Facebook
Danske Frankly har hjulpet Facebook med deres nye globale politiske program, Open Loop, der skal bygge bro mellem dem, der udvikler ny teknologi og dem der regulerer teknologien.
Udover navnet, global policy program – har Frankly hele den visuelle identitet samt websitet. Samtidig har bureauet designet en 100-sider stor rapport. Facebook blev kunde hos Frankly i sommeren 2020.
Frontmedia køber annoncebureau
FrontMedia har købt majoriteten i det århusianske annoncebureau Vendemus.
Sælger er Mads Tjærby samt en ukendt partner med en mindre andel.
Ifølge den administrerende direktør i FrontMedia, David Wall, er der tale om et perfekt match, for de to virksomheder giver en langt større medieportefølje:
”Virksomhederne komplementerer hinanden på bedste vis, og med vores samlede medieportefølje kan vi nu servicere endnu flere annoncører. Vi driver forretning ud fra de samme grundværdier om fuld transparens og et højt professionelt niveau, og Mads har et fantastisk engageret team, der har skabt gode resultater. Jeg glæder mig meget til, at vi sammen skal udvikle og ekspandere vores fælles forretning."
Vendemus blev grundligt i 2012 og har fem medarbejdere. Vendemus har en række nichemedier som kunder - herunder Teknik & Miljø, Advokaten, Havebladet, Erhvervsmagasinet Dental, Rent i Danmark.
Mads Tjærby fortsætter som direktør i Vendemus.
Norlys-koncernen fortsætter hos Kvantum
Norlys har efter en bureaupitch valgt at fortsætte samarbejdet med Kvantum Copenhagen om digital markedsføring.
”Vi fokuserer på digitale kunderejser i forhold til flere brands, der sælger sammenlignelige ydelser. Det skal håndteres strategisk og operationelt, og det har Kvantums specialister været meget stærke til,” siger CMO i Norlys, Marianne Skaanning om, hvorfor man har genvalgt Kvantum.
For nylig blev det meldt ud, at Norlys valgte Orchestra som sit første mediebureau, og derfor kommer Kvantum fremover til at arbejde tæt sammen Orchestra.
Samarbejdet med Kvantum begyndte med digital rådgivning hos Stofa og SydEnergi i 2017, mens Norlys kom til for halvandet år siden.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM