25/08/2020
Bureaunyt uge 35
InterMail køber rådgivningsvirksomhed, dansk filmproduktionshus vinder international award og Logitech vælger nordisk bureau til video-portefølje.
InterMail køber rådgivningsvirksomhed
Efter at have samarbejdet i en årrække, har Intermail nu købt enmandsrådgivningsvirksomheden Response Optimizer.
Dermed har det digitale bureau, Ambition, solgt de 25 procent, som de købte i 2017, mens Kim Lerborg, ejer og stifter, har solgt sine 75 procent.
Dansk filmproduktionshus vinder international award
Det danske filmproduktionshus Plotworks har vundet prisen som ‘Mest innovative produktionshus – nordisk’ i Media Innovator Award. Prisen er ikke baseret på enkeltarbejde, men gennem en undersøgelse af markedet i Norden og gives på baggrund af en række kriterier: Innovation, kundetilknytning, forretningsvækst, hvor lang tid virksomheden har eksisteret, online omdømme, feedback fra kunder og opnåelse af forretningsmæssige mål.
I en pressemeddelelse siger Tim Resdal CEO og executive producer hos Plotworks:
“Vi er utrolig glade for, at der internationalt bliver lagt mærke til de tiltag og gode film, som vi går herude i Valby og brygger på hele tiden. Vi gør tingene lidt anderledes hos Plotworks, for vi tror på transparens og dialog med vores kunder, og det er med til eksempelvis at forkorte processer og dermed i sidste ende effektivere hele projektet. Samtidig vil vi naturligvis også gerne sende en stor ros videre til vores kunder, som tør at vise respekt for seerens tid, og være mere relevante – og det giver sig så udslag i større effektivitet i kampagnerne.”
Tim Resdal og Mikkel Hoff Andersen, CTO hos Plotworks,
Logitech vælger nordisk PR- og kommunikationsbureau
Teknologibrandet Logitech har valgt det nordiske PR- og kommunikationsbureau Related til fremover at håndtere PR for Logitechs B2B produktkategori Video Collaboration i Norden, der bl.a. omfatter løsninger til digitale møder og videosamarbejde – som konferencekameraer, -højtalere og headsets. Det oplyser Related i en pressemeddelelse.
Samarbejdet er dog ikke helt nyt, for Related har de sidste fire år fungeret som nordisk pressekontakt for brandet Blue Microphones, der producerer studiekvalitets-mikrofoner, og som desuden også er medlem af Logitech-familien. Nu kan Related så også tilføje Logitechs video collaboration-område til porteføljen.
Essencius bliver del af globalt PR-netværk
PR- og kommunikationsbureauet Essencius er blevet medlem af det globale netværk kommunikationsnetværk SERMO, der samler lokalt ejede bureauer fra hele verden. Det skriver Essencius i en pressemeddelelse.
Partnerskabet skal være med til at give det nordiske bureau globale indsigter og mulighed for at implementere globalt. Essencius er det eneste nordiske bureau i netværket og bliver med sine kontorer i København, Stockholm og Oslo spydspids for kommunikationsindsatser i hele Skandinavien, skriver Essencius i pressemeddelelsen.
SERMO, der blev grundlagt af M&C Saatchi Talk i 2009, er et globalt netværk af uafhængige kommunikationsbureauer og bygger på relation, fælles kommunikationsfilosofi og kundepleje samt venskab frem for ejerskab. SERMO består i øjeblikket af 16 uafhængige kommunikationsbureauer med kontorer i 28 byer i 25 lande, hvilket resulterer i et samlet team på over 500 mennesker, der arbejder med både forbruger- og virksomhedskommunikation.
Det nye partnerskab følger efter et samarbejde mellem M&C Saatchi Talk og Essencius om ‘Let It Out’ -kampagnen for Promote Iceland i juli måned. Kampagnen blev fremhævet i AD Week som 2020s ‘Ultimate Travel Campaign’ og i PR Week’s Campaign Hits.
”Vi er stolte over at være en del af netop dette netværk, der som vi arbejder intensivt med det kreative. Partnerskabet med SERMO gør det muligt for Essencius at trække på et kompetent internationalt netværk og dermed tilbyde vores kunder endnu bedre tjenester. Vi har nu samarbejdet i et par år, senest om ”Let it out-kampagnen” for Promote Iceland, der fik et millionstort PR-reach i Danmark. Vores succesrige samarbejde understreger, at vi har de samme værdier og samme tilgang til PR og kommunikation,” lyder det fra Essencius i pressemeddelelsen.
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM