29/06/2020
Bureaunyt uge 27
Egmonts svenske Facebook-bureau Ingager udvider med kontor i Danmark, mens bureau fra Randers får verdensmålscertificering som første grafiske bureau i verden.
Svensk Egmont-ejet bureau leverer rekordregnskab og udvider til Danmark
I 2017 købte Egmont Publishing sig ind i Facebook-bureauet Ingager, der hjælper kunder med annoncering på Facebook og Instagram. I 2019 har bureauet haft sit hidtil bedste år og har i dag 65 ansatte på kontorer i Stockholm og Berlin. Nu vil bureauet etablere sig i Danmark med eget kontor.
Randrusiansk grafisk bureau får verdensmålscertificering som de første i verden
Det grafiske Phoenix Design Aid er blevet certificeret efter FN’s verdensmål. Blåstemplingen er foretaget af den norske virksomhed DNV GL, som arbejder for at beskytte liv, ejendom og miljø. Bureauet, der har hjemme i Randers, er det første i verden til at modtage en verdensmålscertificering for deres arbejde, der bl.a. har omfattet kommunikationsopgaver for FN-organisationer.
DNV GL’s verdensmålscertificering tildeles virksomheder, som lever op til et eller flere af FN’s 17 verdensmål.
Phoenix Design Aid har opnået verdensmålscertificering i følgende delmål:
- Kvalitetsuddannelse (delmål 4.1, 4.2, 4.3 og 4.7)
- Ansvarligt forbrug og produktion (delmål 12.2, 12.4 og 12.8)
- Klimaindsats (delmål 13.1 og 13.3)
- Partnerskaber for handling (delmål 17.16 og 17.17)
Dennis Lundø Nielsen, direktør hos Phoenix Design Aid.
Dansk Industri har kåret Årets Lærling 2020
Hvert år hædrer Dansk Industris regionalforeninger en lærling eller elev fra deres område, som i ekstraordinær grad har udmærket sig fagligt og kollegialt. Prisen uddeles for at fremhæve rollemodeller rundt om i landet i de danske erhvervsvirksomheder. På Fyn tilfaldt hæderen i år mediegrafikerelev Frederik Tubæk Rasmussen, der var lærling hos det odenseanske e-handelshus, Hesehus, der designer og udvikler e- handelsløsninger til danske brands. Frederik Tubæk Rasmussen blev fundet som Årets Lærling blandt lærlinge på DI’s mere end 800 fynske medlemsvirksomheder.
Frederik Tubæk Rasmussen blev fredag overrakt prisen.
Grafiske designere skaber fælles font
26 freelance designere er gået sammen om at lave en ny font ved navn ‘Du er ikke alene’. Hver designer har designet et helt unikt bogstav til fonten. Bag hvert bogstav ligger en masse tanker, der både afspejler designerens personlige stil og tidens temaer, siger art director Camilla Dragsted, der er selvstændig grafisk designer og initiativtager til fonten.
Hun kom på ideen under coronakrisen, hvor mange freelance designere havde ekstraordinært brug for at føle sig som en del af et fællesskab. Samtidig kan den nye font være med til at skabe opmærksomhed omkring de selvstændiges arbejde, håber Camilla Dragsted, der i en pressemeddelelse siger:
”Jeg vil gerne vise branchen, hvor mange dygtige freelance designere, der er derude. Vi er en kreativ og meget fleksibel arbejdskraft. I en tid, hvor der er meget fokus på økonomi, kan freelance designere være en god løsning for mange virksomheder og bureauer.”
Fonten er netop gået i luften med en social kampagne, et website og en plakat. Fonten er gratis og kan benyttes frit af alle. Du kan hente den her.
Kommunikationsbureauet Kalb udvider med nyt kontor
Partnerne Kirsten von Wildenradt og Marianne Kalb i kommunikationsbureauet Kalb har besluttet også at åbne et kontor i Sønderborg, da de har oplevet stigende aktivitet efter corona-krisen og har et ønske om at hjælpe virksomheder, uddannelsesinstitutioner og erhvervsaktører i hele Syd- og Sønderjylland med strategisk kommunikation.
Kalb har hidtil haft til huse i Løgumkloster i Tønder Kommune og vil fortsat være forankrede der. Bureauet flytter ind i Sønderborg Vækstråds erhvervsejendom Domicilet.
“Efter sommerferien vil vi være ét hold på to adresser. Lige nu leder vi også efter en digital projektleder, fordi vi til efteråret skal i gang med en masse spændende digitale projekter – på den måde bliver vi både mere digitale og mere lokale,” siger Kirsten von Wildenradt i en pressemeddelelse.
Efter sommerferien vil KALB-teamet bestå af syv faste kolleger, tre praktikanter samt en ny digital profil, oplyser Kalb i pressemeddelelsen.
Kirsten von Wildenradt og Marianne Kalb
Relaterede artikler
Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.
Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.
Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM