
14/05/2020
Bureaunyt uge 21
Læs også om Telmore, der vælger Boye og Spellerberg som reklamebureau, tidligere Novicell-direktør, der går selvstændig og to bureauer, der fusionerer.
To bureauer fusionerer – et aarhusiansk og et københavnsk
Beruf i København og Compell i Aarhus slår nu pjalterne sammen. Det nye bureau får tilsammen – ifølge de to seneste regnskaber – en bruttofortjeneste på omkring 10 mio. kroner samt i alt 24 medarbejdere. Læs mere her.
Netto går fra kampagnestrategi til en always-on contentstrategi
I mandags den 4. maj gik Netto live med en version 2.0 af platformen ’Hver dag tæller’. Platformen blev første gang lanceret i efteråret 2018, men er i 2020 blevet viderudviklet. Denne gang er platformen for eksempel med almindelige mennesker i stedet for skuespillere. Læs mere og se to af filmene her.
Tre webbutikker politianmeldt for at vildlede deres kunder
Forbrugerombudsmanden har politianmeldt tre virksomheder for vildledende markedsføring. Det drejer sig om gipote.dk, plusshop.dk og baseprice.dk. Anklagen lyder, at de ikke informerer deres kunder om, at de automatisk bliver tilmeldt et abonnement. Læs mere her.
Telmore vælger nyt reklamebureau
Boye og Spellerberg er valgt som en ny kreativ samarbejdspartner for teleselskabet Telmore. Det sker efter en virtuel pitch-proces. Her kan du læse, hvad Steffen Lundgren Kristensen, CMO i Telmore og Bjarne Spellerberg, CEO i Boye & Spellerberg, siger om samarbejdet og det virtuelle pitch-proces.
Everland redesigner et af Kinas største drikkevarebrands
Det danske designbureau Everland har hjulpet med at repositionere og redesigne Mizone, et af Kinas største drikkevarebrands. Redesignet sker for at styrke relevansen blandt den næste generation af urbane kinesiske forbrugere. Læs mere her.
Tidligere Novicell-direktør går selvstændig
Den tidligere Novicell-direktør Toke Lund stifter egen virksomhed, der skal reducere load-tider for danske online-virksomheder. Læs her, hvorfor Toke Lund mener, at det er nødvendigt.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM