
09/03/2021
Bureaunyt uge 10
GroupM bliver Google-salgspartner, dansk produktionsselskab udvider til Sverige, Promarketing og Markant Reklamebureau fusionerer, og produktionsselskabet Fern deler sig i to.
GroupM bliver Google-salgspartner
GroupM Nordic er blevet certificeret Google marketing platform sales partner, hvilket betyder, at mediebureaugruppen kan forhandle licenser til samtlige produkter indenfor Googles marketing platform.
GroupM øger med partnerskabet sin investeringen i konsulentforretningen fremgår det af en pressemeddelelse, og styrker med dette ambitionen om at gå fra at være en mediebureaugruppe til at være et digitalt konsulenthus, som man tidligere har meldt ud, bl.a. her.
CEO Jonas Hemmingsen, siger, at Google-partnerskabet sender et "klart signal om, at vi som konsulenthus har indfriet vores ambitioner om at være blandt de mest kompetente rådgivere indenfor marketing technology," og at man forventer, at partnerskabet vil accellerere rådvigningsforretningen indenfor digital transformation.
GroupM Nordic opretter også en ny nordisk forretningsenhed, der er dedikeret til Google sales partner-funktionen, og som Michael Hein Krogh bliver daglig leder af.
Dansk produktionsselskab udvider til Sverige
Thirsty udvider med et kontor i Stockholm. Samtidig indgår produktionsselskabet et partnerskab med executive producer hos Hobbyfilm i Stockholm, Niklas Adolfsson.
Thirsty etablerer samtidig en content-afdeling, Direct, der henvender sig til kunder med et behov for at få udviklet og produceret andre formater end reklamefilm.
Stifter og partner i Thirsty, Niels Kau, siger i en pressemeddelelse, at håbet er, at man med det nye kontor vil styrke Thirstys brand – også uden for Norden – og skabe en bredere international kontaktflade. Samtidig håber man at kunne styrke selskabets instruktørprofil, da man kan tilbyde instruktører en stærkere eksponering.
Promarketing og Markant Reklamebureau fusionerer
Det digitale bureau Promarketing og Markant Reklamebureau slår pjalterne sammen under navnet Markant. Bureauerne har længe boet under samme tag og har samarbejdet om en række kunder, men ønsker nu at samle kompetencerne i ét samarbejde.
Formelt er selskaberne stadig delt i to selskaber: Markant Creative og Markant reklamebureau. Markant Creative samler de digitale og kreative kompetencer, og ejes og ledes til daglig af CEO Jakob Storm Christiansen sammen med de digitale specialister Trine Bøndergaard Jakobsen og Daniel Nielsen.
Markant Reklamebureau samler kompetencer inden for fødevarekommunikation, emballagedesign, strategi og branding. Markant reklamebureau ejes og ledes fortsat af Henrik Schultz Pedersen, der har fokus på kundekontakt, og Nick Højgaard, der har det kreative ansvar.
Det nye Markant får i alt 20 medarbejdere - 13 i Markant Creative, der kommer fra Promarketing, og 7 i Markant Reklamebureau. Alle medarbejdere forbliver, og der kommer også flere til, oplyser Jakob Storm.
Produktionsselskab deler sig i to
Produktionsselskabet Fern, der blev stiftet i maj 2020 af filminstruktør Jeppe Kolstrup og fotograf Kia Hartelius, fordeler sig nu i to, således at film og foto adskilles på to websites og med to forskellige visuelle udtryk.
Fern Film har samtidig fået tre nye instruktører i stald, nemlig Andreas Landgaard, Anna Sørrig og Nicklas Hemming.
Hos Fern Photo skal man fremover repræsentere fotograf Emilia Staugaard og dansk-argentinske Tomas Hein.
Fern er desuden netop blevet nordisk ambassadør for det internationale netværk Green The Bid, der arbejder for at ændre den måde, reklamebranchen skaber og producerer kreative produktioner.
Relaterede artikler


Bureaunyt uge 50 2022
To kreative direktører: Her er seks særlige tekst-talenter. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau, Nyt bilmærke vælger ungt bureau. Sarkastisk kampagne fra elselskab og MBA. 13 danske guld, sølv og bronze ved Epica Awards. Kreativt benspænd med stor virkning. Mød den kreative chef i Danmarks 6. mest prisvindende bureau.

Bureaunyt uge 48 2022
Premiere på dansk Effie: Her er vinderne. Årets MyImage analyse slår ny rekord. Intermail overtager digitalbureau. Anton Berg vælger ikke et men flere bureauer. Sundhedsstyrelsen hylder hverdagshelte. Musikvideo skal få unge til at vælge STX. Sædbank beskriver virkeligheden i ny kampagne. Sådan kan bureauer finde freelance fotografer.

Bureaunyt uge 46 2022
Orchestra bliver 100 pct. medarbejderejet, Nørgård Mikkelsen indretter sig til vækst i København, Accenture Song og Rockwool lancerer international kampagne, amerikansk sushi-brand vælger dansk bureau, lille bureau bag kampagne med kendt håndboldstjerne, Filmskolen får ny visuel identitet, elever fik prisvinder-undervisning, Bilbasen-kampagne fra Partners, Bates bag ny kampagne fra Rådet for Sikker Trafik, Schulstad-kampagne sat på hold i sidste øjeblik, kendte kvinder lægge stemme til kampagne om mistrivsel hos unge kvinder.
Er du blevet
Nysgerrig?
Vil du opdateres på, hvad der sker i bureaubranchen og Creative Club? Tilmeld dig nyhedsbrevet fra Bureaubiz og få værdifulde indsigter og relevante arrangementer direkte på mailen.
En del af GRAKOM